Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van de veelgestelde vragen. Hoe kunnen wij je helpen?

Tot 1 januari 2020 hadden we voor elke taal een app. Sinds 1 januari 2020 zijn alle talen samengevoegd in 1 app: Talen leren met Emma.

De volgende apps worden niet meer doorontwikkeld:

  • Engels leren met Emma
  • Esperanto leren met Emma
  • Nederlands leren met Emma
  • Pools leren met Emma
  • Spaans leren met Emma

Het bijhouden van alle losse apps neemt veel tijd in beslag die we niet kunnen besteden aan nieuwe thema's en verbeteringen. We hebben daarom besloten alles samen te voegen in 1 app: Talen leren met Emma.

Voordelen van Talen leren met Emma ten opzichte van andere apps:

  • Alle te leren talen zijn opgenomen in 1 app.
  • Kan door organisaties worden aangeschaft voor tablets bij ouders thuis, zodat ook kinderen van ouders zonder middelen thuis talen kunnen leren.
  • Stuurt toetsresultaten naar het portaal. Via het portaal volgen begeleiders de ontwikkeling van de woordenschat.
  • Meer thema's. De nieuwe app heeft voor de meeste talen veel meer thema's en woorden.
  • De activiteiten zijn verbeterd en uitgebreid.

Talen leren met Emma werkt met een maandelijks abonnement, i.p.v. eenmalig aankoopbedrag. Het maandelijkse bedrag is aanzienlijk lager dan het eenmalige aankoopbedrag, en geeft direct toegang tot alle thema's en alle talen.

Oude apps blijven wel beschikbaar in Google Play en App Store voor bestaande gebruikers.

Dat is mogelijk als je een jaarabonnement of jaarabonnement direct bij Leerkinderentalen.nl afsluit

Ja dat is mogelijk, door een Android simulator te installeren op de computer.

Download en installeer het programma BlueStacks versie 5. Open hierop vervolgens de Play Store App, en download de app Talen leren met Emma.

Ja. Sluit hiervoor een abonnement af direct bij Leerkinderentalen.nl. Je kunt het eerst zeven dagen gratis uitproberen.

Het abonnement activeert zich op apparaten die het ip-adres van de organisatie gebruiken. Aanvullend is het ook mogelijk om thuislicenties aan kinderen te verstrekken.

Bekijk de instructievideo over het portaal en ontdek alle mogelijkheden!

Het is mogelijk om via Chargebee te betalen of op basis van factuur. Via Chargebee kan er betaald worden met iDeal, Bancontact, SEPA-incasso of creditcard. Wil je betalen op basis van factuur? Stuur dan een mail naar info@leerkinderentalen.nl met je factuurgegevens (naam organisatie, adres en factuur e-mailadres) en gewenste hoeveelheid gebruikers. Voor deze optie worden € 25,- aan administratiekosten in rekening gebracht.

Ja. Met name basisscholen gebruiken de app vaak op Chromebooks.

Volg de instructies van Google voor het Installeren van Android apps op je Chromebook.

Zoek op de naam Talen leren met Emma op Google Play om de app te installeren.

De app Talen leren met Emma kan aangeschaft worden op onze website of op aanvraag via e-mail. Na aanschaf krijg je volledige toegang tot ons portaal. Vanuit het portaal kun je apparaten activeren die je wilt gebruiken. Op je Chromebook installeer je de app en kun je die koppelen aan je portaal-account. Klaar voor gebruik!

Voeg in het portaal een nieuw apparaat toe door te registreren en activeren. Na activatie krijg je een 16-cijferige verificatiecode te zien. Download de app Talen leren met Emma op de gewenste iPad/tablet/Chromebook. Open de app. Klik op Menu; activatiecode invoeren. Voer de verificatiecode in. Nu is de app gekoppeld aan het portaal en heb je toegang tot alle thema's.

Hiervoor kan je Apple School Manager in combinatie met een MDM oplossing gebruiken (bijvoorbeeld jamf).

Veel voorkomende oorzaken van problemen met geluid:

  • Het knopje waarmee je je iPhone/iPad in stille modus zet, kan verkeerd staan. Wanneer je geen geluid hoort, kun je dit knopje omzetten, zodat je iPhone/iPad niet meer in stille modus staat. Zie onderstaande video:
  • Op het moment dat je een hoofdtelefoon gebruikt, en deze weer uit de iPhone/iPad haalt, kan het geluid wegvallen. Probeer in dit geval de app te herstarten.
  • Als beide opties niet werken, herstart dan de iPhone/iPad.

Jazeker! Je krijgt bij ieder abonnement toegang tot het portaal. Kinderen kunnen oefenen met de app en het is aan de begeleider of die de voortgang wil monitoren of niet.

Log in op het portaal. Ga naar 'Groepen'. Klik op de groep. Klik op de leerling waarvan je de voortgang wilt inzien. Nu zie je het dashboard van het kind met alle algemene gegevens. Selecteer het thema waarvan je de resultaten wilt inzien (dit thema is alleen zichtbaar als er ook daadwerkelijk een toets in is afgerond). Nu kun je alle goede- en foute antwoorden, de toetsduur en de voortgang van het kind inzien. Voor meer mogelijkheden en uitleg over het portaal kun je de: instructievideo

bekijken op YouTube

Log in op het portaal en ga naar 'Gebruikers' in de navigatiebalk. Klik op 'Aanmaken' en voer de gegevens in. Na opslaan kan die gebruiker zelf inloggen in het portaal en de resultaten monitoren.

Ga naar de hoofdpagina in het portaal. Klik op 'toevoegen' rechtsboven om een groep aan te maken. Gelukt? Klik op de groep en voeg de gebruikers toe die met de app aan de slag gaan. Bekijk hiervoor ook de instructievideo over het portaal op YouTube en ontdek alle mogelijkheden!

Log in op het portaal. Klik op 'Apparaten' in de navigatiebalk. Zoek het apparaat die je wilt ontkoppelen en klik op 'Stop begeleiding'. Nu is de begeleiding gestopt en is het mogelijk om eventueel een ander apparaat te registreren en activeren.

Ja. Ga naar 'Apparaten' in de navigatiebalk. Klik op de knop 'Begeleiding gestopt'. Hier vind je een overzicht van alle apparaten waarvan je de begeleiding hebt gestopt. Klik op 'Herstart begeleiding'. Voer de 16-cijferige verificatiecode opnieuw in in de app en de begeleiding is weer geactiveerd.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op.